الرئيسية / فنون / الاختيار 3 الحلقة 12.. تسريب جديد لخيرت الشاطر يتحدث فيه عن ثورة الجياع

الاختيار 3 الحلقة 12.. تسريب جديد لخيرت الشاطر يتحدث فيه عن ثورة الجياع

شهدت الحلقة الـ 12 من مسلسل الاختيار 3، حوار لخالد الصاوي “خيرت الشاطر” مع صبري فواز “الرئيس المعزول محمد مرسي” يحرضه على عدم التعاون مع وزير الدفاع عبدالفتاح السيسي، استمرارا لكراهيته له بسبب فشل الجماعة الإرهابية في تطويعه لتحقيق رغباتهم، وتصديه لهم في جميع مخططاتهم الإرهابية.

وفي حوار ضمن الحلقة الـ 12 لمسلسل “الاختيار٣”، يتحدث الشاطر مع مرسي عن ضرورة تجاهل وزير الدفاع، ويقول: أي حاجة تخص وزير الدفاع لابد أن تتناقش فيها معنا ويستحسن تتجاهله، بمعنى تأجل اجتماعاتك معه، تتأخر في أي تقارير قادمة من وزارة الدفاع تحسسه أنك مش حابب تتعامل معه.

ويرد المعزول مرسي عليه: لكن دا خطر جدا إحنا عايزين الجيش يبقى معانا.

ليرد عليه الشاطر قائلا: يا دكتور أنت الرئيس الشرعي المنتخب، القائد الأعلى للقوات المسلحة هو مجرد وزير دفاع لازم يفهم إننا في أي وقت ممكن نغير علاقتنا به.

ليرد مرسي قائلا: قيادات الجيش والمجلس العسكري هيعتبروا أي تصرف مع وزير الدفاع هو عداء معهم.

ليرد الشاطر: لا إحنا عايزين نوصل الرسالة له هو، عايزين نكسر شوكته هو، عايزين نبعث برسالة له إننا ممكن في اي وقت نحشد ضده الجيش لكي يعيد حساباته.

وفي تسريب فيديو حقيقي لخيرت الشاطر يتحدث فيه عن ثورة الجياع، وقال: لو حصلت ثورة جياع فيه خطر على مصالحهم وعلى مشروع إسرائيل النهارده لما الشعب قال عايز يروح الحدود مع إسرائيل احنا كلنا وقفنا وقولنا لا.

وأضاف: اتصلنا بخالد مشعل وقولنا طلع بيان على الإعلام والنت، وقول احنا مش عايزين من المصريين أنهم يروحوا ، فإذن إحنا دلوقتي مش عايزين انهيار في البلد مش عايزين فوضى مش عايزين تخريب ولا حتى ضد مصالحهم إحنا مش في حرب مع حد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

Don`t copy text!