الرئيسية / منوعات / وتبلغ من العمر 3 سنوات.. عمرو السولية يتقدم ببلاغ ضد المتحرشين بابنته الصغيرة

وتبلغ من العمر 3 سنوات.. عمرو السولية يتقدم ببلاغ ضد المتحرشين بابنته الصغيرة

قرر عمرو السولية لاعب الفريق الأول لكرة القدم بالنادي الأهلي، على تقديم بلاغ للنائب العام ضد عدد من متابعيه على موقع التواصل الاجتماعي “انستجرام” بتهمة التحرش بعد ان اخترقوا خصوصيته ودونوا تعليقات غير لائقة على صورة نشرها له مع ابنته الصغيرة.

وكان النائب العام المصري، قد حرك عدد من البلاغات خلال الأيام القليلة الماضية، تتعلق بقضايا التحرش، بعد رصد اكثر من واقعة تحرش كان آخرها تلك التي تتعلق بالمدعو أحمد حسام ذكي الذي قيل انه تعدى أكثر من 150 فتاة.

بدات القصة مع نشر السولية صورة له مع ابنته التي تبلغ ثلاث سنوات ونصف على موقع التواصل الاجتماعي “انستجرام”، وعلق عليها قائلًا: “كل شيء بالنسبالي”.

 

View this post on Instagram

 

. عمرو السوليه و أبنته ليلي ، اللهم بارك و ربتا يحفظهالك ? . – #AMRELSOLIA17

A post shared by Amr Elsolia 14 (@amr_elsoliaa14) on

ولكن جاءت عدد من ردود الفعل الصادمة من قبل عدد من متابعيه في التعليقات، حيث دون احدهم قائلًأ: “ربنا يخليهلك وتفرح بيها بس ياريت تلبس بنتك ملابس محترمة، وانت شخص محترم فلازم تربي بنتك تربية محترمة، علشان متخسرهاش في الآخر وربنا يخليلك بناتك ليلى وصوفيا”.

 

View this post on Instagram

 

ليلى بنتي عندها ٣ سنين و نص ( لسة قالعة البامبرز من كام شهر ?) الكلام ده بيتقال على طفلة !! ايه اللي يخلي( بني ادم ) خنزير ممكن يبص على لبس طفلة و يركز غير انه فعلاً خنزير ؟! ايه المرض ده ! دول اللي لما بيكبروا بيكونوا مغتصبين و متحرشين و اللي بنخاف على بناتنا و اهلنا ينزلوا الشارع عشان ميتعرضوش لأذاهم . اتمنى الشيوخ اللي بيبرروا للتحرش و لبس البنت يكونوا مبسوطين دلوقتى و هما شايفين اللي بيحصل قررت اتقدم ببلاغات لاصحاب الكومنتات دي عشان اللي زي دول مينفعش يكبروا وسطنا قررت احمي بناتي اللي لسه مشافوش الدنيا و للاسف خايف عليهم يشوفوا كمية القرف و الاشمئزاز ده .

A post shared by Amrelsoulia Official (@amrelsoulia) on

ليرد عمرو السولية متوعدًا إياهم بتقديم بلاغات ضدهم، حيث قال: ” “ليلى بنتي عندها ٣ سنين و نص (لسه قالعة البامبرز من كام شهر) الكلام ده بيتقال على طفلة !! ايه اللي يخلى (بني آدم) خنزير ممكن يبص على لبس طفلة ويركز غير أنه فعلاً خنزير ؟! ايه المرض ده !”.

وتابع: “دول اللي لما بيكبروا بيكونوا مغتصبين ومتحرشين واللي بنخاف على بناتنا وأهلنا ينزلوا الشارع عشان ميتعرضوش لأذاهم، اتمنى الشيوخ اللي بيبرروا للتحرش و لبس البنت يكونوا مبسوطين دلوقتى و هما شايفين اللي بيحصل”.

وأضاف: “قررت اتقدم ببلاغات لأصحاب الكومنتات دى عشان اللي زى دول مينفعش يكبروا وسطنا قررت احمي بناتي اللي لسه مشافوش الدنيا وللأسف خايف عليهم يشوفوا كمية القرف و الاشمئزاز ده “.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *