الرئيسية / فنون / «مارحمهاش» .. القصة الكاملة للاعتداء على شقيقة هنا الزاهد بـ مول مصر

«مارحمهاش» .. القصة الكاملة للاعتداء على شقيقة هنا الزاهد بـ مول مصر

حالة من الجدل الواسع، شهدتها مواقع التواصل الاجتماعي، الساعات الماضية، بعد إعلان تعرض شقيقة الفنانة هنا الزاهد الصغرى،البلوجر نور الزاهد، للتحرش.

بدأت القصة بمنشور للفنانة فرح الزاهد، تكشف فيه تفاصيل واقعة التحرش لشقيقته الصغرى، في منشور عبر حسابها على “انستجرام”.

«مارحمهاش» .. القصة الكاملة للاعتداء على شقيقة هنا الزاهد بـ مول مصر

وقالت فرح: ” طيب دلوقت الراجل ده متحرش واقف في مول مصر عمال يتحرش بالبنات وحاجة في منتهى قلة الأدب! مرحمش حتى أختي الصغيرة من المعاكسات والكلام الزبالة وعمال يغمزلها وحاجة تخدش حياء أي بنت.”

وتابعت: “هي واقفة عند البنك هي ووالدتي، فزعقوا فيه، يروح مبجح فيهم ويقل أدبه، ويقول: أنا معملتش حاجة، ومجتش جمبها، والناس حواليه عادي جدا، مفيش راجل واحد بس عايز يتكلم!، طلبنا النجدة، ويا رب يكون في استجابة سريعة؛ عشان نقضي على الأشكال الزبالة دي.”

وأشارت إلى أنهم قاموا باستدعاء الشرطة، وبالفعل تم القبض على المتهم.

من جانبها، قالت شيرين المنزولاي، والدة نور الزاهد: ” الحمد لله اتقبض على المتحرش وهيتعرض على النيابة غدًا، وكان فيه تحرك سريع للقبض على المتحرش”.

وتابعت في تصريحات صحفية: “وبول لأي بنت ما تخافيش من حقها أنها تمشي بأمان، ومحدش يبص لها لأن في نظرة بتعريها، والمفروض أي بنت لها حق ترفض أي نظرة مش عجباها.”

وأضافت: “مع الوقت لو سكتنا واحد هيقتل واحدة زي نيرة أشرف، وما ينفعش نستنى.. إحنا بنعلم ولادنا ما يسكتوش على الصغيرة عشان ما يحصلش الحاجة الكبيرة.”

 

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Don`t copy text!