الرئيسية / فنون / مطربة سورية تتغزل بالرجل المصري: “حلوي أوي وهتشوفي معاه الدلال والحنية”

مطربة سورية تتغزل بالرجل المصري: “حلوي أوي وهتشوفي معاه الدلال والحنية”

تغزلت المطربة السورية لينا شماميان، بالرجل المصري وذلك خلال لقائها في برنامج “MiniZ“.

وقالت لينا: “ممكن أتجوز راجل مصري، دول حلوين قوي على فكرة الدلال اللي بشوفه من الرجل المصري، أنا لسه ما شوفته من أي رجل تاني، وأنتي مو محتاجة تكوني في علاقة شخصية معه حتى يدللك، عنده جزء من الدماثة اللي هو خجل مع احترام، لما تعامليه بطريقة معينة وصوت معين هو خلاص بيشيل عيونه ويقولك خدي”.

وتابعت: “بحس النساء المصريات قويات، والمجتمع من الأساس بيعتمد على قوة النساء كتير بالتربية، وأغلب النساء هنا هما اللي بيربوا الرجال، وتحديدا أغلب الأبهات كانوا لفترة طويلة برا مسافرين ليشتغلوا، فالنساء كانت مضطرة تكون كتير قوية، لأنه صعب أنك تربي عيلة لحالك، فبحس في حالة دفاعية نشأت بين الرجل والمرأة بمصر، يعني هو وهي بيدافعوا عن حالهم طول الوقت فلما بيجي حدا من جنسية تانية حاجز الأحكام المسبقة ما بيكون موجود، فبيكتشفوا حالهم من جديد”.

وأضافت: “كل ما بحكي لامرأة مصرية عن الرجل المصري بلاقيها بتقولي هو دا الراجل المصري بتاعنا! لأ هو مش كده، لأ هما كده بدليل لما بتسألي أي ست سورية عن الرجل المصرية تقولك هما كتير ظراف وكويسين جدا، هي القصة كيف بتحكي معه، لو حكيتي معه بلغه بتدئور قلبه راح يعطيكي قلبه، والراجل المصري قلبه كبير دي حقيقة”.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

Don`t copy text!