الرئيسية / أخبار / بعد 7 أشهر من وفاته.. مفاجأة بشأن ما وجدته عاملة نظافة «وائل الإبراشي» في غرفة نومه

بعد 7 أشهر من وفاته.. مفاجأة بشأن ما وجدته عاملة نظافة «وائل الإبراشي» في غرفة نومه

شهدت تحقيقات النيابة في قضية وفاة الإعلامي وائل الإبراشي، الذي رحل عن عالمنا في شهر يناير الماضي، تطورات جديدة الساعات الماضية، بعد التحقيق مع  إلهام عبد ربه، عاملة النظافة في منزل الراحل.

وقالت إلهام في التحقيقات: “جالي أوردر أروح بيت مدام سحر، زوجة أستاذ وائل الإبراشي، أنا ووصال زميلتي في الشغل؛ عشان ننضف البيت”.

بعد 7 أشهر من وفاته.. مفاجأة بشأن ما وجدته عاملة نظافة منزل وائل الإبراشي في غرفة نومه

وتابعت: “دخلنا البيت لقينا كمية كبيرة من طفايات السجاير، مليانة أعقاب سجاير مطفية فيها، وكمان في الكوبَّايات، في الجزء اللي فوق الخاص بأوضة نومه”.

وأضافت: “لقينا خراطيم من اللي بيتعلق فيها محاليل، وكان متعلق فيها كيس محلول فيه الربع، وكانت الخراطيم مربوطة بجوانتي في السرير، وكمان كان فيه أدوية كتير، وكرتونة فيها محاليل، وكرتونة سرنجات”.

وأكملت: “كان فيه جهازين شكلهم غريب، في الجزء اللي فوق، وساعتها نضَّفنا كل الحاجات دي، ورميناها في الزبالة، ما عدا الجهازين، شيلناهم على جنب.”

واختتمت : ” غرفة الأستاذ وائل كانت أكثر غرفة مبهدلة، كان فيها أدوية كتير، ومرتبة على الأرض، وبطاطين، وكان فيه محلول متعلق على السرير بتاعه بخراطيم، مربوطة بجوانتي، وكان فيه طفايات قليلة، وكوبايات شاي وقهوة كتير متطفِّي فيها سجاير بكميات كبيرة”.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Don`t copy text!