الرئيسية / أخبار / «عارف انا بعمل ايه».. مفاجآت مثيرة في اعترافات المتهم يإنهاء حياة «نيرة» طالبة المنصورة

«عارف انا بعمل ايه».. مفاجآت مثيرة في اعترافات المتهم يإنهاء حياة «نيرة» طالبة المنصورة

كشفت اعترافات المتهم بإنهاء حياة الطالبة نيرة أشرف أمام بوابة جامعة المنصورة، أثناء التحقيق معه، العديد من المفاجأت الصادمة والتي من خلالها اعترف بارتكاب الجريمة عن قصد وبترتيب مسبق.

«عارف انا بعمل ايه».. مفاجآت مثيرة في اعترافات المتهم يإنهاء حياة «نيرة» طالبة المنصورة

حيث قال المتهم في اعترافاته: “قلت أنا لازم أخلص عليها ومخليهاش على وش الدنيا، ونزلت يوم 20 – 6 2022 ومعايا السكينة، وركبت الأتوبيس، ولقيتها قاعدة هي وزمايلها، ولما شوفتها قلت دي فرصة إن أنا أريح نفسي وأخلص منها، وهي نازلة من الباص، وأول ما نزلنا هي كانت سبقاني بشوية”.

وأضاف قائلا: “وأنا نزلت وكان كل اللي في دماغي إن أروح أخلص عليها، ومشيت وراها، وأول ما قربت منها طلعت السكينة من الجراب اللي أنا كنت حاططه فيه، وشفيت غليلي منها، وفيه ناس قربوا مني علشان يحوشوني عنها”.

وتابع:”فأنا قولتلهم محدش يقرب مني، وهوشتهم بالسكينة عشان محدش يقدر يخلصها من إيدي لحد ما خلصت عليها خالص، وساعتها فيه واحد مسكني من ضهري وشالوني بعيد عنها، وده كل اللي حصل”.

وتم توجيه سؤال له أثناء التحقيقات: “لماذ استقر اختيارك على استخدام سلاح أبيض سكين لتنفيذ مخططك؟”، فرد قائلا: “علشان دا اللي يناسبني وأنا شغال طباخ وبعرف استخدم السكاكين كويس”

وتابع قائلا:” أنا عارف إن السكينة الحامية هي اللي ممكن تدبح وإنها بتستخدم في ذلك وأنا بستخدمها كويس لأن دا شغلي”.

وتم توجيه سؤال أخر للمتهم: “هل أنت على علم بالمواضع القاتلة بجسد الإنسان والتي تودي بحياة الأشخاص مباشرة؟”، ليرد قائلا:”أيوة.. الرقبة والصدر من ناحية القلب والفخذ والطعن بالسلاح”

مقالات أخرى قد تهمك:

«مش زي نيرة أشرف».. والد الضحية الأردنية يفجر مفاجأة من العيار الثقيل تقلب الموازين

انهيار أسرة نيرة أشرف أثناء زيارة قبرها.. ووالدتها باكية: «صبرنا يارب على فراقها»

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

Don`t copy text!